Tuesday, April 17, 2012

Hiking @Bukit Saga 13Apr2012

hai olss...

  update lg...hehe....hari ni aku cuti...xde klas..best2....so duk melapak je ats katil smbil on9...padahal minggu depan ade test..sje je buat lupe ingatan...hehe...ok laa..xyah duk panjang lebar cite sal aktiviti aku ary ni coz xde yg menarik pon..just duk melalak je buat bising..kacau geng2 yg blom lg siap esemen..hahaha..mentang2 aku dh siap duluan..kah3!!!(gelak besar aku ea....)

  bru2 ni batch aku..cam bese laa..telah merancang tuk pergi hiking lagi...AGAIN???hehe...syok weh...walaupon terdapat beberapa konflik yg xprlu rsenye diceritakan disini..buang mase aku je..hahaha..kali ni ade beberapa lg bukan dr batch kami join skali....hehe..so ramai sket laa..lam 21 org...4 buah kereta n 3 buah moto...lam kul 6.50 pagi kami bertolak ke BUKIT SAGA,AMPANG...sampi je sne kami warming up dlu then bru start daki...nak smpike puncak amik mse lam 1jam lebih laa..lau ae yg bergmbar cam ku ni lmbt laa sket smpi..tp i'm the first yg smpi..amacam..kuat x aku..hah??xcaye...hahah.seyes xtipu...coz i like....

pastu kami smbung perjalanan ke waterfall yg memakan mase 1 jam...30min landai,lg 30min curam...tyme kat curam ni mmg takot sket laa...tp kat sini aku yg kedua smpi coz aku tercedera sket mse nk turun...tapi xterok laa...sket je..(walaupon smpi skang still lg sakit...hahha)..k laa..xmo membebel pepanjang kat sini...so let's take a look at this beautiful moment from we olss..hehe


ni gmbar mse kat tmpat parking kete..sebelom strt mendaki..hehe

dimulakan dgn bismillah...mengharapkan perjalanan kami berjalan ngan lancar....

jln yg agak mencabar....penat woo...

yg ni pon agak mencabar jgk...nsib bek ade tali...haha..aku kat atas meninggalkan semua yg dibawah..kih3!!!

sementara tunggu yg len naik..lme bebeno..pose lu sat...hehe

see...??merangkak2 dorg nk naik...hhahhaha..

cewwaahhh!!!hehehe...

antara yg smpi dlu kt puncak...and i,m the first person from my group yg smpi..hehe..bangga....kuat tu stamina..mne taknye..duk telan redbull...kacip fatimah lg..kih3!!!

wajah kebanggaan dr seorg pemenang!!!hahahaha..(gurau je..)

we ols mkn dlu sebelum menuju ke waterfall..bwak sardin rolln sosej je....

inilah die waterfallnye..walaupon airnye cetek n xpat mndi tp ok laa..xpelaa...nk men air,len kali jelaa...



gadis ayu..thanks to abg klaka yg menceriakan keadaan..ntah mne datangnye..lawak tul org tu....peramah gile..abes org die tegur..masalah mental sket kot..hahahhaha

mmg best gile...kul 8 kami naik..kul 2.40 bru kami smpi bawah blik...hehe...penat2 mmg penat tp ni pengalaman...mmg xkan lupe smpi bile2...syok habis..so sape2 yg dh penah pergi sini msti tau cmne rse nye kan...hehe..tp yg pastinye,spe yg pergi mmg xkan rugi..best..!!!so,sebelum naik,pastikan mental n fizikal ade seia...stamina msti ade bro..lau x awal2 dh pancit..hehe..

lepas kami abis kat Bukit Saga ,kami singgah dlu msjid tuk bersihkan diri n solat..after selasai sume tu,pe lg..mkn le...lapo dh ni..hehe...seronok skali skala ble dpt kua ngan kwn2 cmni....so pasni akan ade last trip dr kami...insyaALLAH hujung tahun ni....akan diumumkan xlame lg...hehe..xsaba lak..coz last trip ni kami nak buat besau2 sket..bru gempak...hehe...klaaa..papai...see u olss next entry....thanks for reading..!!!

No comments: