Saturday, January 1, 2011

LEMBARAN BARU DI THN BARU...

1/1/11..or 1 jan 2011..


Hoooray!!!dh msok thn 2011...sekejap je mse ni berlalu...2010 berlalu ngan beribu kenangan dan pengalaman...pengalaman yg banyak mengajar aku erti kehidupan yg sebenar...hidup di bandar besar tanpa pengawasan ibu bapa..terpaksa berdikari...aku sepatutnya bersyukur kerana masih berada di negara sendiri..kalau student2 yg belajar kat luar negara tu lagi laa kesian kan..kan..kan...dh laa jauh dr famly...kehidupan aku kt sne penoh ngan suka n duka..tp rse2 nye duka lg byk kot...masalah kewangan laa...huhuhu...kenalaa berjimat cermat..aku ni bukannya pandai berjimat..kaki shopping..hahaha*sempat agi kutuk diri sendiri...huhu 


  Setiap kali thn baru msti ade azam baru..masalahnya..azam tu tertunai ke x...bukan nk ckp owg len...aku pon same..kadang2..xpenah bersungguh pon nk tunaikan azam tu...awal thn je beria-ia..pastu..hmm..entah kemana laa azam nye pon xtaw laa...tp bile di pk kan blek..alangkah ruginye....mensia-siakan azam..lme mse tu..stahun...ish..ish..ish... Azam tu ibarat jnji kite pd diri kita sndiri...xkesian ke kat diri kite..berjanji tp xditepati...So..aku dgn penoh kesedarannya berazam nk tunaikan azam yg aku azamkan dengan penoh keazaman....hahaha...*men2 ye....ish..ish..ish.. 






And..bile dh ckp sal azam ni..mesti korang2 semua ade azam msing2 kan...confirm punyer...huhu..aku pon ade gak...baaaanyyyaaakkk!!!huhu..azam thn lepas yg xsettle lg aku bawak ke thn 2011...leh gitu?? tp aku xnk r gitaw korang2 pe azam aku..6t owg kte xikhlas lak..berazam tp nk menunjuk-nunjuk...xbaik cmtu...beazam bia lah kite ngan Tuhan shj...brulah ade keberkatan...xgitu???




Pas ckp sal azam kite smbung citer sal lembaran baru lak...ari ini n esok adalah ary terakhir aku duk kampung... Sok dh nk nek bas..kembali ke tmpat menimba ilmu..xbestnyee..dh r cuti kjap je...Start 3rd jan..bermula laa idop aku sbagai seorg student blek...kena ngadap buku blik..sem ni aku dh start praktikal..so kena wat betul2..kang ade je kena repeat...xsggop den..xmau2....






Tuk tahun 2011...hope semua impian dan keinginan terlaksana...ape yang berlaku lam thn 2010 akn beri aku pengajaran yg bergune supaya aku xmengulangi lagi pe yg tlah aku lakukan..udah2 le tu menambah dosa...huhu..umo semakin meningkat...bukan makin muda...and pe yg pling penting tuk kita tau..mase kite dh xlama...dunia ni dh uzur..ni untuk peringatan tuk aku jugak..sama2lah kite ingat-mengingati...


So..kat sini aku nk kongsi satu ayat..mesti korang semua thu kan ayat seribu dinar..dr sumber yang aku baca..Sesiapa yang mengamalkan ayat ini n membaca ayat ini pada waktu pagi n petang, dia akan dijauhkan segala bencana dunia n mendatangkan rezeki yang xdijangka dari mana puncanya...






ayat ni pendek je..so senang laa nk hafal...yg penting slalu laa amalkan ayat ni.. aku nk tahun 2011 ni bakal mengukir satu kenangan yg terhebat lam idop aku... untuk si bucuk aku yang amat aku sayangi, jage aku leklok taw...huhuhu...dh xde pe nk citer kot.. so smpai sini je laa... 6t aku update lg dgn citer2 yg lebih hot...kalau duk kat kolej aku msti byk punyer citer hot...huhuuhu..just wait n see...eh..bkn see but read...papai...see yaa..



No comments: