Monday, April 9, 2012

Puaskah si hati....

malam yang agak sepi....ditemani teddy dan lappy...termenung....lalu terbawa2 ke alam khayalan...setiap manusia inginkan yang terbaik..tapi,terbaikkah diri kita sendiri?? i know,im not perfect..at all...but i'll try to be perfect...yes...i'll try.. memng susah nak puaskan hati..even hati sendiri...kite slalu inginkan sesuatu yg susah utk direalisasikan...mmg sifat semulajdi manusia..inginkan sesuatu yang susah digapai....sesuatu yg tinggi melangit...kenapa nak gapai bintang dilangit,sedangkan dibumi belum lagi abis digapai..hmmm....

   bukan nak mengeluh ngan apa yg telah terjadi dlm kehdupan..semua itu ujian dari ALLAH..sharusnya kita bersyukur kerana masih diuji...itu tandanya ALLAH masih lagi dekat ngan kita...masih lagi menyayangi kita...that's why kita patut bangga dpt ujian hidup berbanding org2 kat luar sne yg still xsedar2...dunia hanya semntara...

  aku disini hanyalah ingin berkongsi nasihat dgn anda semua..aku juga dilanda masalah...aku akui,aku juga mengeluh,namun aku cepat2 ingatkan balik diri ini...jgn jadikan masalah itu beban kepada hidup kite...ALLAH bg ujian kat kita, bg masalh kat kita sebab nak suruh kita sentiasa dekat dgnNYA...percayalah...klau rmai yg bersyukur kerana ditimpa masalah,pasti rmai yg bhagia dlm dunia ni...

  sekarang,aku redha...aku betul2 redha dgn apa yang dah jadi ni...ak berserah padaNYA...aku tau,pasti ade hikmah yg terbaik utkku disebalik masalah yang aku hadapi ni...mungkin betul....xseperti dulu lagi..sebab tu,aku serahkan apa yang bakal terjadi pada ALLAH S.W.T..aku yakin dgnNYA..ALLAH dh aturkan yang terbaik untukku..aku taknak berharap lebih lagi..biarlah aku sendiri...memperbetulkan diri sendiri supaya menjadi lebih baik...ingat.."wanita yang baik utk lelaki yang baik"..so nak yg terbaik..kita dlu yang perlu jadi terbaik...TERBAIK...!!!!

apa pon,aku doakan pengakhiran yg terbaik utk hidupku...jodoh pertemuan,ajal maut ditangan ALLAH...kita hanya merancang...yg menetukan hnyalah ALLAH yg satu....insyaALLAH...amin...

1 comment:

Anonymous said...

sebenarnya,kalau kita sentiasa bersyukur dgn khidupan kita.,tiada mase kita nk mengeluh dgn khidpan ni.,ap y kita nk syukurkan.,byk.,terlalu byk,.udara y anda sedut setiap hari.,byangkan udara tu perlu dibeli.,syukurkan masa yang efa hadapi.,bygkan kita bkerja utk mase.,abes mase,abes laa idop kita.,sukur utk cinta.,xsemua blh rasai bcnta,.btul,cnta tu universal.,at least cnta kita pd ALLAH 2 msh wjud.,y tu y plg seronok.,kita msh trplih.,

http://peribadirasulullah.wordpress.com/2012/04/02/22-hadis-berkaitan-dengan-dosa-2/

maksud wanita y baek utk lelaki y baek sbnrnya mendalam.,
http://www.youtube.com/watch?v=a-zuNtqGJ-0