Wednesday, April 24, 2013

Kesetiaan...

Assalamualaikum warga blog semua...

Waaaa... Tajuk hari ni agak serius je kan. Kenapa tiba-tiba terfikir nak tulis tajuk pasal ni??? Sebenarnya, aku baru saja abis tengok satu cerita yang mana bagi aku sangat menyentuh perasaan. bagi sesiapa yang pernah tengok cerita ni mesti tau kan. 'From Bandung With Love'..cerita indonesia. Aku taknak lah bercerita pasal cerita tu sebenarnya sebab semua pasti dah tengok cerita tu. Cerita lama kan. Kalau tak silap aku laa. 

Kadang-kadang kita kita suka uji kekasih kita kan. Zaman dulu-dulu waktu budak-budak lagi aku pernah lah jugak buat. (zaman cinta monyet..hehe) pakat dengan kawan-kawan suruh mesej or call si dia. kononnya nak berkenalan lah, salah nombor lah. lepas tu, bila si dia layan, mula lah nak merajuk seminggu tak angkat call, esemen malas nak buat, menangis sepanjang malam. (tapi bukan  aku laa) Pasti korang penah alami situasi ni kan. Ada kes sampai putus cinta pon ada. Parah!!

Dah menjadi lumrah kehidupan, lelaki tertarik pada perempuan dan juga sebaliknya. Seharusnya kita yakin dengan pasangan kita. Percaya tu mesti ada. Jangan asyik nak curiga je. Si dia pon rimas. Masing-masing ada kehidupan masing-masing. Jangan jadikan suatu perhubungan tu terlalu rumit. make it simple. Kalau dia jodoh kita, sejauh mana pon kita berada, last-last bersatu jugak. Tapi kalau bukan jodoh, sedekat mana pon xkisahlah berjiran ke, tetap tak bersatu. 

My mum selalu pesan, jangan dikongkong sangat si dia tu. Dia belom lagi menjadi hak kita. So, biarkanlah dia nak buat apa pon, yang penting tak melampaui batas. Mula-mula agak sukar jugak aku nak berjauhan, tapi bila dah lama-lama terbiasa plak sebab aku percaya kat dia. Aku percaya yang dia takkan lukakan hati aku. Masing-masing dah pernah terluka dan masing-masing tahu macam mana sakitnya..So, paham-paham sendiri la.

KESETIAAN+KEPERCAYAAN


Apa yang penting, berdoalah pada yang Esa semoga pasangan kita itu jodoh kita. Dan buat kawan-kawan aku yang dah lama tak contact ni, kalau nak kawin jangan lupa jemput. tanpa aku, tak meriah majlis korang..hahahahha... Dan doakan aku dan pasanganku cepat-cepat disatukan.... (lagi cepat lagi bagus) benda baik tak elok di lambat-lambatkan...



LOTS OF LOVE
HUNNYABLLAH








No comments: