Sunday, May 19, 2013

The Beginning...

assalamualaikum semua...:)

Alhamdulillah... Akhirnya penantianku sudah berakhir. Setelah hampir 5 bulan duk 'tanam anggur', akhirnya aku dipanggil tuk berkhidmat. Macam-macam perasaan ada skang ni. Happy...Berdebar...Risau..Tak sabar...Apa yang tak sabar??hehe..adalah... Buat masa ni, aku masih lagi tak tahu aku ditempatkan kt mana. Yang aku tau, aku dapat Selangor. So, hai orang-orang Selangor.. (macam agak menyampah dah kan duk sini, belajar pon sini..kerja pon sini..) Entah untuk berapa tahun entah aku harus berkhidmat di negeri Selangor. Maybe pas kawen ni, boleh laa pindah ikot husband..yippi...

  Esok(20hb mei 2013) aku lapor diri kat jabatan kesihatan negeri. Harap-harap dapat hospital yang best-best. Segala persiapan dah aku buat. Cume nebes yang amat sgt ni. Entah sapa laa roomate or housemate aku nanti. Dapat yang macam geng-geng aku tu mesti best giloss.... emmm..untung kwn2 aku, dapat negeri masing-masing. jeles hokeyyy...tapi takpe lah, muda-muda ni eloklah merantau negeri orang, nanti dah kawin balik laa negeri asal...(amboi..macam lah laki ko tu sama negeri ngan ko..)

  Yang dapat senegeri ngan aku hanya beberapa orang je. tu pon rmai lelaki. lau pompuan senang, leh menyewa sekali. xpelaa, nak buat mcmna, dah nasib badan...:(   Berat hati jugak nak melangkah pergi. nak tinggal mak abah, tinggal adik beradik, tinggal anak-anak. Baru sekarang aku faham perasaan seorang ibu... takpelah, raye nanti ibu balik ye syg..

  oklaa... wish me luck hokkeeyy...lain hari aku update lg..lau xbusy lah..doakan yang terbaik tuk aku.....papai..

#entry kali ni xde gmbar..sbb guna lappy abg..hehehe... next entry aku post gmba tempat kerja aku k...muaahh..muahh..

LOTS OF LOVE 

No comments: