Monday, October 7, 2013

My Seri

Assalamualaikum..:)

Hai semua... Macam mana dengan hari-hari korang. Best x? Aku, alhamdulillah, masih diberi kesihatan yang baik hari yang baik walaupon ada juga dugaan-dugaan yang menimpa, just hadapi dengan senyuman. Walau berat mana pun masalah kita tu, tarik nafas n fikir sejenak. Allah takkan bagi dugaan yang hamba-hambaNya tak mampu hadapi. Allah tahu kita kuat, sbb tu Dia bagi kita dugaan-dugaan itu. Itulah kata-kata semangat yang selalu aku duk nasihat kat diri ni bila aku panik, lemah semangat, stress n macam-macam lagi. 

  Selain dari tu, ada cara lain tuk aku hilangkan stress  aku tu, sekarang aku ada penyeri hidup...ape tu?hehehe... Aku ada bela kucing. dah hampir sebulan lebih aku jaga dia. seronok. Ada student kat tmpat keje aku bagi kat aku. memang comel. aku namakan dia Seri Dewi Malam. actually mula-mula aku letak Seri je, pastu kononnye nak  nama panjang so aku letaklah nama Seri Dewi Malam. Ok laa tu kan. Memang aktif gila, kuat makan kuat tido kuat bunyi n membebel but really penakut. selalu nak berteman. pegi dapur pun nak berteman.

 Seri selalu buat bising tengah2 malam pagi2 buta. suka kejutkan orang pagi2. Kucing yang baik, tak berak merata, tapi kadang-kadang nakal sampai aku terpaksa kurung dia. Tangan penah jugak calar-calar sebab kena cakar ngan dia. kat muka pun ada tapi nasib baik xjelas sgt. bole cover ngan make up. But it's okay. Aku tak penah amik kesah pasal tu semua sbb I love cats so much...


Hilang penat bila balik keje je Seri sambut kat pintu dgn muka bru bgn tido. comel sgt. Bila dapat peluk dia, sembang-sembang dgn dia seakan-akan dia paham apa yang kita cakap, hilang stress aku. Bila aku sembang-sembang dengan dia, dia akan mengiawww mcm mengiyakan apa yang aku ckp. even dia tido sekalipun kalau aku panggil paling malas dia akan angkat ekor tanda die dgr aku pagil dia. :')






Tapi hari ni Seri tak berapa sihat, so dia bad mood je. nak dekat pon xbole. tak aktif langsung, tido je dari pagi sampai malam. Ni gara-gara aku bawak dia pegi klinik, pi cucuk vaksin. Doktor ada ckp, dlm mse dua,tiga hari dia akan bad mood. maybe kesan cucuk tu kot. sakit agaknya. sian Seri.



6/10/2013 berat seri 2.1kg. next appoinment dgn doktor 6/11/2013. nak cucuk vaksin yang kedua. Apa saja untukmu seri, asalkan seri sihat n bole bagi aku tersenyum n gelak sakan tgk gelagat seri.. love u so much... semoga cepat sihat. lepas raya haji nak balik kg, hope dia xbuat perangai dalam kereta..:)

LOTS OF LOVE

No comments: